Jste zde
Konec roku proběhl ve škole ve znamení preventivních akcí. Začali s nimi studenti tercie a 1. ročníku, kteří se zaměřili na rizikovou komunikaci realizovanou pomocí internetu a mobilních telefonů. Lektoři z PF UP Olomouc s nimi mluvili hlavně o kyberšikaně a kybergroomingu. Jaké má kyberšikana projevy, čím se liší od tradiční šikany, jak se proti ní chránit a bránit, jak postupovat v krizových situacích. Také ji demonstrovali na vybraných kauzách z celého světa. Internetovou manipulaci - kybergrooming - ukázali lektoři hlavně v souvislosti se zneužitím sociální sítě Facebook.
V prosinci proběhly ve všech třídách nižšího gymnázia interaktivní lekce s Kappou-help. Byly zaměřeny na posílení sociálních kompetencí studentů, na sebepoznání a vytváření zdravého sebevědomí. Témata byla různá:
„Já a zodpovědnost – hrozby kolem nás“ (prima)
„Co děláme, když jsme v úzkých“ (sekunda)
„Chceme dobře vypadat“ (tercie)
„Od 10 k 5 a od 5 k 10“ (kvarta).
Lekce vedli Bc. Lenka Šilarová, Bc. Petra Kiššová, Bc. Jakub Vávra, Bc. Lukáš Slavík a Bc. Tomáš Lakota.
Holky, co se to v pondělí u vás ve třídě konalo?
Katka a Klára: „Měli jsme program s lektory z Kappy-help z Přerova.“
A jaké to bylo?
Klára: „Bylo to dobrý! Museli jsme vymyslet příběh na téma, které bylo napsané na tabuli – třeba nevyléčitelná nemoc, ztráta blízkého člověka, šikana a tak.“
Katka: „Zpracovali jsme to jako filmovou ukázku ve stylu Walta Disneye. To proto, že Walt Disney tak pracoval – rozdělil úkoly na scénáři sobě i svým spolupracovníkům, my jsme si je rozdělili taky. Vybrali jsme si ve skupinách téma a zpracovali příběh do scénáře.“
A co se dělo s vaším příběhem dál?
Klára a Katka: „Vyměnili jsme si ho s jinou skupinou, která nás příběh hrála a dokončovala. Ale mohla si libovolně upravovat scénář, vymýšlet jinou zápletku i závěr.“
Líbila se vám taková hra?
Klára: „Líbilo se nám to. A taky jsme si z toho mohli vzít různá ponaučení.“
Na otázky odpovídaly: Klára Vybíralová a Kateřina Halenková, sekunda