Přihlášení

Powered by Drupal

Projekty

Jste zde

Domů

   Když jsme v úterý 10. března vcházeli do školy, nevěděli jsme, že to bude na hodně dlouhou dobu poslední den, kdy se budeme normálně učit. Samotný počátek dne nenaznačoval, že by se mělo dít něco výjimečného. Ráno po příchodu do třídy následovala příprava na hodinu matematiky, ve které bylo nutné si zopakovat příklady z minulé hodiny a nachystat si pomůcky na blížící se vyučovací hodinu. Samotné vyučování pak proběhlo jako každé jiné. Přemýšlelo se, počítalo se, a dokonce jsme si na následující den naplánovali písemku z daného tématu. Po pětiminutové přestávce jsme se sešli o patro níž v učebně češtiny k hodině literatury. Trošku skleslí z toho, že blížící se odpoledne budeme muset trávit s učebnicí a s pracovním sešitem matematiky v ruce. Nicméně hodinu jsme si užili, protože jak to tak bývá, nahodili jsme téma hokej a nějakou tu minutku jsme strávili rozebíráním víkendových zápasů HC Zubr Přerov v jejich skvěle rozjeté sezoně hokejové Chance ligy. Následující okamžiky nám ovšem změnily život. Probíhala velká přestávka, když při projíždění internetových serverů jsme se jako jedni z prvních žáků na škole dočetli informaci, že vláda od středy 11. března zavírá základní a střední školy. Tahle informace získala lavinový efekt a do několika minut zasypala celou školu.  Po několikasekundové radosti, že v nejbližší dny nepůjdeme do školy, si všichni začali pokládat otázky, jak dál bude probíhat výuka a kdy se do školy vrátíme. Odpovědi v tu chvíli nebyly nikde k nalezení, ale žili jsme v domnění, že neplánované volno bude trvat pouze do konce týdne a v pondělí se všichni vrátíme zpět a budeme pokračovat v klasické formě vzdělávání.

To se ovšem nestalo, vláda již nařízené bezpečnostní opatření ještě zpřísnila, protože počet nakažených pandemií COVID-19 nepřestával stoupat. Po pár dnech bylo všem jasné, že do školy se v nejbližších měsících nevrátíme. Naše vzdělávání se ovšem nezastavilo. Do akce se dostal náš třídní email, který byl a pořád je od vyučujících pravidelně zásobován novými úkoly k vypracování. Další materiály nám chodí do složky domácích úkolů v naší elektronické žákovské knížce, která nese název Bakaláři. Tím začala tzv. distanční výuka. Tenhle styl výuky je hlavně o našich schopnostech pracovat samostatně s materiály, které máme, nebo které nám pedagogové zasílají. Díky tomu, že jsme chytrá třída, tak všechny úkoly plníme poctivě, protože víme, že na učivo budeme navazovat i v dalších letech a neděláme jenom to, co po nás vyučující chtějí zrovna odevzdat.

Odevzdávání úkolů funguje na principu, že nám učitelé pošlou zadání, my si to vytiskneme, následně vyplníme, poté ofotíme nebo oskenujeme a pošleme zpátky danému vyučujícímu. Když nám zadají úkoly v pracovních sešitech, tak se nemusíme zabývat tisknutím si zadání, protože pracovní sešity máme doma společně s učebnicemi. Odesílání našich prací probíhá formou emailu nebo Bakalářů. Z těchto úkolů pak sbíráme známky, které budou hrát důležitou roli při klasifikaci na konci roku. Při výčtu odevzdávacích metod nesmím zapomenout na online učebnu tzv. Google classrooom, která výhradně slouží k odevzdávání úkolů. Tahle online učebna učitelům nabízí větší přehled a kontrolu, kdo, jak co odevzdal, a navíc odlehčuje vyučujícím jejich pracovní email. Já sám si nedovedu totiž představit, kdyby mi chodilo do emailu 30 zpráv denně od žáků a další pak od rodičů a vedení školy. Google classroom využíváme ve fyzice, zeměpisu a informatice. Všechny prvotní komplikace se rychle odstranily a všechny programy fungují,  jak mají.

Jedním z významných okamžiků distanční výuky byla a pořád je i online výuka. Tuhle možnost jsme poprvé vyzkoušeli v informatice s paní učitelkou Mgr. Radkou Netušilovou. Fungovalo to na principu, že jsme se celá třída v jednotný čas připojili přes odkaz k videohovoru a normálně jsme probírali dané téma. Výhodou této formy dálkového vzdělávání je, že není potřeba žádné speciální počítačové příslušenství a přímo komunikujeme s vyučujícím, buď přes mikrofon, nebo přes chat, protože ne každý má sluchátka s mikrofonem. Online výuku využíváme i ve fyzice, kde s paní učitelkou Mgr. Veronikou Petřekovou rozebíráme dané téma a společně počítáme příklady, které si den před tím vytiskneme a dané téma si nastudujeme.

Tímto článkem bych chtěl informovat všechny rodiče, prarodiče a další rodinné příslušníky, kteří mají na Gymnáziu v Kojetíně nějakého studenta či studentku, že pořád se něco děje a neustále je co dělat. Dále pak bych chtěl poděkovat všem učitelům za jejich práci, protože i ti to mají mnohokrát náročnější než za normálního stavu. Zejména za celou kvintu děkuji naší paní třídní učitelce Mgr. Marcele Dejdarové za její snahu nás co nejdříve informovat o všem, co se školou souvisí. Ještě bych rád podpořil při přijímacím řízení všechny, kteří se hlásí o přijetí na naše gymnázium, a doufám, že se jim testy vydaří a od září se stanou studenty vyhlášeného kojetínského Gymnázia.  Na úplný závěr bych rád popřál všem pevné zdraví, hodně štěstí a také trpělivost v této nelehké době, která již ale spěje ke zdárnému konci.                                                      

                                                                                                                     Zalabák Kamil 

Obrázek dole: